NÉOUVIELLE (IV): PIC DE CAMBIEIL

Des del Pic d’Estaragne  la ruta continuava claríssimament per una senda que es veia completa. Des del mateix pic, la senda baixa per una senda en una pedrera divertida de baixar i després continua per una ascensió prou vertical que en poc de temps ens deixa al Pic de Campbieil 3173 m . En poc de temps disfrutàvem d’haver aconseguit dos 3000 en un matí. Un dia més complet que l’anterior. La muntanya té el que té… i molts moments penses que estàs boig. Que no és normal el que fas. Que eres una espècie extranya. Una espècie única. Bé, única única no som… aquesta imatge al cim del Pic de Cambieil ho explica tot:

Com pots vore no som els únics frikis que anem a la muntanya. Els vam batejar com els pingüins. Allà paraets, refugiant-se del vent i del fred, realment ho pareixien. Vam arribar, ens vam fer la foto, vam admirar el paisatge i ens vam posar en marxa. Allà es van quedar els pingüins. Parlant amb un francés suau. Fluixet. Abrigats amb els seus vaquers americans i algú amb un cinturó heavy. Tot un repte a la muntanya. Adéu pingüins. Adéu Cambieil.

La nostra ruta continuà per la carena de la muntanya. Més avant hi havia un altre pic. Allà vam anar i, prop d’allí, vam agafar la senda que baixava cap a la fragoneta. Una senda també divertida, en una pedrera juganera. Ens vam deixar caure. Jo pegant-me amb les pedres i Luis i Guillem jugant amb elles…

Vam arribar al Lac de Cap de Long i ens vam banyar com tocava. Per refrescar-nos. Per recuperar part del que havíem perdut. La ruta d’avui havia estat més divertida. 7 hores de caminata i a les 14h ja estàvem al punt d’inici. Açò anava pareguent-se a una aventura seriosa. Les forces continuaven al seu lloc. Les meues no… I els ànims continuaven a flor de pell.