MARATÓ ALCUDIA DE VEO – TOTTRAIL

Una de les proves més exigents a les que m’he inscrit enguany va ser la Marató Alcudia de Veo – Tottrail. El passat 26 d’abril, participava en aquesta marató que discorre pels paratges més bonics de la Serra d’Espadà.

El recorregut ho diu tot: 2 ascensions al Pic Espadà, una a la Ràpita (el cim més alt de la serra) i pel mig “organos” de Benitandús i Penya del Pastor… uffff!!

No era molt conscient del que tenia davant però a les 8h del matí allí estàvem per participar. Amb els màquines Guillem i Calero havíem anat a reconèixer una part del recorregut (la mes suau…).

La cursa comença pujant a Espadà. Els primers kms van per una senda estreta i, tot i que ens ho vam prendre amb molta calma, vam anar adelantant corredors poc a poc. Encara anàvem els tres juntets… Però en la baixada Guillem es va separar un poc (més tècnic i millor baixador…).

Alcudia de Veo Tottrail 2014En la segona ascensió del recorregut, pujant el pic de La Ràpita, Guillem no se n’acaba d’anar i per darrere Calero ens pilla només arribar al cim. Ens pilla i ens passa. Però bé, encara queda molt però Calero va demostrant que està en una molt bona forma. Jo vaig fent poc a poc sense saber molt bé fins quan m’anava a aguantar el cos…

Des d’allí perc de vista els meus companys. Un tram llarg de baixada per senda i pista fan que me marque un rítme còmode i que vaja fent poc a poc per a que passen els kms però sense dormir-me. Sé que al final està el més dur de la cursa.

Alcudia de Veo Tottrail 2014 3Al km 19, en la localitat de Sueras, arribe en forma però sense notícies dels meus companys que van per davant de mi. M’ho prenc amb calma i intentant gaudint del paisatge i de la cursa. Des de Sueras, la cursa continua pujant fins els “organos” de Benitandús. Una senda bonica però molt dura que la faig caminant però a bon ritme. Baixant ja me vaig animant perquè sé que a l’avituallament de Benitandús m’espera la meua família per animar-me.

Alcudia de Veo Tottrail 2014 4Arribada a Benitandús amb molta alegria. Km 24. Encara hem queda una eternitat però me trobe molt bé físicament. Sóc conscient de la duresa i agafe forces. Me sorprenc perquè Guillem també està a l’avituallament. Me diu que continua i que ara el pillaré… pense que no va molt bé…

La cursa continua i pren una altra dimensió. Guillem no va fi i, tot i la seua insistència perque continue sense ell, me quede amb per acompanyar-lo. Encara ens queda el més dur i si les forces no t’acompanyen es pot fer una cursa duríssima. A partir d’ahí tot és jiji jaja. Anem xarrant. Saludem a uns i saludem a altres. En cada avituallament intentem deixar el dorsal i que algú continue per nosaltres però no hi ha manera.. jajajajaja. Contant-nos histories i xarrant, se’ns passa la zona més dura de la cursa. En la última baixada, Guillem fa gala de la seua tècnica i me toca apretar per seguir-lo. Arribem junts amb un temps de 6h 40min. En la posició 52 i 53!! Tot i anar xarrant i quasi sense córrer els últims 18kms. La imatge al km 31 ho diu tot:

Alcudia de VeoTottrail 2014 1Ens alegrem molt d’haver acabat. Una cursa molt dura que no sé si repetiré. Alegria a tope per haver compartit tant de temps amb un amic i haver aconseguit arribar els dos junts. No guanyarem cap premi, però mantindrem l’amistat més fresca que mai.