MATEMÀTIQUES

He de reconèixer que les matemàtiques sempre m’han resultat fàcils de captar i d’entendre. Estos dies, a les classes de matemàtiques per a mestres, també he descobert coses interessants que m’atrauen i m’entretenen. El video que he penjat ací dalt és un exemple.

Ahir, per la ciutat de València, vam fer una ruta matemàtica per alguns dels edificis més importants de la ciutat i vam estar mesurant altures, angles, distàncies i també aprofitant per descobrir curiositats. Saps que hi ha una porta darrere de la catedral on hi ha una pedra amb marques de la destral del qui matava “pecadors” en la inquisició?

Doncs bé, els gens són els gens i a Bernat també li agraden les matemàtiques. A més, les apren molt ràpid i li agraden.

Per si això no era suficient, el dissabte me varen confirmar que l’habilitat espacial del cervell està renyida amb les habilitats lingüístiques. Amb la qual cosa, després de 35 anys lluitant per aprendre alguna cosa d’anglès estic tranquil perquè la lluita era contra natura… el meu cervell és més espacial que lingüístic. Descanse en pau! Jaja

6 pensaments sobre “MATEMÀTIQUES

  1. Un més de ciències en la familia? Jeje.
    Per cert, això de que la destressa en ciències i en lletres està renyida, és més vell que la picor i ho trobe -com a mínim- discutible, però tot siga per quedar-se més tranquil… 😛

  2. ahí, ahí, que Bernat és un crack en la llengua també, si més no és capaç de corregir a la perfecció el seu defecte amb la r i pot imitar als de “Traiguereeee” només 1 minut després d’explicar-li la diferència dialectal més marcada (substantius acabats en -a es converteixen en -e, ex: vinc de l’horta = vinc de l’horte). I encara diria més, té bona oïda, perquè quan el tio Pere li mostra un exemple de paraula no apitjada, l’imita millor que tu! i pot dir “joves” amb una j bivvvvrrant com ella sola.
    Entre tot diria que les matemàtiques, les llengües i la música, són llenguatges per als que els Ferrers estem més que capacitats, i a més, ens agrada treballar-ho, sí o què?!

  3. Hola David,
    Vaig descobrir el teu bloc de casualitat i et seguisc des de fa temps, però encara no m’havia atrevit a posar-te cap comentari. Hui he vist este post i no m’he pogut resistir… Qui t’ha dit això de què l’habilitat espacial del cervell està renyida amb l’habilitat lingüística? Jo sóc profe i justament amb els companys comentem sempre que els xiquets bons en ciències tenen facilitat per les llengües! I jo mateixa, que sóc llicenciada en Matemàtiques, parle Anglés i Alemany… Així que res de rendir-se amb l’Anglés! No valen excuses! 😉

    • Hola Rebeca. La veritat és que sorprén que algú perga el temps en llegir les meues bogeries… però si et van bé o si t’agraden: doncs teues són!
      Lo de l’anglès no és res profund, únicament que me va fer gràcia allò que me va dir una companya (també profe) i que justificava la meua carència. Ara, per culpa d’uns i d’altres, ja me torneu a deixar més intranquil. Moltes gràcies! Jaja Ja no tinc excusa!

  4. El que escriguí el dia 26.04. ve a ser, endolcit, el que ha escrit Rebeca, així que totalment d’acord. I el meu comentari del 07.05. era una resposta a Clara (s’ha quedat penjat enmig d’una altra conversa).

Deixa un comentari

