MiM 2011 – 8h 04′ 03”

Ja la tinc a la butxaca. La tercera MiM!!!!

Dissabte, a les 6h del matí allí estàvem uns quants tronats de Misjueves. El dia havia començat perfectament i pareixia que la sort m’acompanyaria. Tot i això, des del principi vaig anar guardant (després quan he vist els temps m’he donat compte que de guarder na de na! Jajaja). Els controls anaven passant i jo a la marxeta i me trobava prou bé. Arribant a les Useres el cos ja deia que era molt possible que m’estiguera passant. Tot i això, vaig continuar guardant. Però quan vaig arribar a Les Useres m’ho vaig prendre en calma i vaig aprofitar el quantiós avituallament que hi ha a meitat cursa per recuperar forces. Però no les trobava… i recordava haver guardat… però com es pot guardar si un no té res que guarder???!!!!! El temps a Les Useres marca 3h 12′ 09”. 16” més que l’any passat i això que l’any passat havia entrenat i estava moltíssim més preparat que enguany. Però com jo no sabia quin temps estava fent perque mai porte rellotge i vaig a sensancions… pensava que la cosa anava bé.

Doncs això, vaig eixir de Les Useres buit i únicament me quedava la part més dura. La parada no m’havia servit per recuperar res de res… i entre la calor i les pujades… vaig començar a pedre temps i a pensar que si tot allò que estava fent era precís. Pensava i repensava que seria la última vegada que faria la MiM. Sense aigua, en cada pou o bassa que hi havia pel camí, allí me posava jo! Sanceret si podia millor… feia moltíssima calor. D’esta manera arribe a Sant Miquel de Torroselles. Allí també descanse a base de bé.. però el cos continua sense recuperar el que jo volia.

Ixc des de Sant Miquel a la marxeta. Pensant que no tenia res a pedre i que m’havia marcat un temps prudent d’entre 8 i9 hores… i que segur que ho aconseguiria. Vaig xino xano, caminant i trotant molt però que molt poc… i trobe una parella que anaven igual o pitjor que jo… i ens juntem i anem fent. Me done compte que puc tirar un poquet més (molt poc… però que en ixes condicions és una canya!) però decidixc anar a la marxeta i no apretar. No havia entrenat i estava segur que el cos m’ho recordaria prompte o tard. Arribem a Xodos amb moltíssima calor i me banye en la font del poble i també en una xica que estava damunt d’una escala amb una ruixadora! Jaja Li dic que quina magnífica idea!! 6h 37′ 24” marca el cronòmetre.

Mengem i continuem… però caminant. No tenim presa i continuem xarrant. Comencen a apareixer els núvols i a refrescar un poc… però quasi no se donem ni compte perquè entrem al bosc i pugem i pugem per la senda que ens portarà al pla de la creu. Allí me pose davant i no sé perquè pareix que comence a traure forces no sé d’on. Poc a poc vaig deixant els meus companys i comence a adelantar corredors. Quan arribe al pla de la creu comença a ploure. Allí ja vaig per pista correguent sense parar (no sé d’on collons he tret les forces però ahí estan!) i vaig adelantant corredors un darrere de l’altre. En cada corva en trobe un de mes… En ixe moment comença a plour i als pocs segons la pluja porta pedra. Els corredors anem per la vora de la pista per a protegir-nos baix dels arbres. La cosa ja no té solució. 4kms per a meta i a tope sense parar (ni en pujades ni res…). Un corredor d’Artana, quan el passe me diu “ixe de misjueves va molt fort, no?” Jajajaja i jo li dic que si m’haguera vist feia 30′ no diria el mateix!! Jajaja. En este tros, completament xopats i prompte arribe a la banyadera, l’últim control. Un got d’aigua i un plàtan. I a tope. Continue adelantant corredors i quan ja ens encarem per la senda directament cap a St. Joan pille dos corredors mes i ja me quede darrere d’ells… la pedra banyada esbara i és molt perillós… no val apretar per res, el peix ja està venut i la única cosa que puc aconseguir és una caiguda o una rampa… Els últims kms els faig trotant a bon ritme i les llagrimes comencen a ocupar les pupiles però no arriben a caure. Felicitat o cansament… però, com totes les vegades, allí estan per donar l’enhorabona a l’esforç tan gran realitzat i al premi d’haver aconseguit arribar.

Quan veig St. Joan i escolte la megafonia m’he de refregar els ulls per llevar-me alguna llagrimeta que no sap si eixir o quedar-se… i de seguida veig al crack i a Rocío que m’esperen animant-me i aplaudint-me! Quina emoció! Dos corves més i encare la recta de meta ploguent i completament xop. L’spiquer diu, molt bé Jaume, molt bé Jaume!!!! (El dorsal me l’havia deixat un xic que es diu així i no l’havia pogut córrer) Jajajaja i Rocío me mirava amb cara estranyada. “Vine Jaume que t’anem a preguntar com ha anat!” i Rocio i el crack flipant.. jajajaja

Per a fer-se una idea del que ha sigut la MiM 2011 pots vore este video. Al mi m’ha agradat moltíssim. Al final es pot observar perfectament la que ens va caure…

8h 04′ 03” sense haver entrenat una prova tan dura com la MiM és un magnífic temps. No tinc temps per eixir a córrer i vaig patir moltíssima calor (com molts corredors segons he llegit en diverses cròniques). Va ser una cursa duríssima però la he tornat a superar. Estic contentíssim i les cames m’han aguantat perfectament. Que més puc demanar? Ara, l’any que ve… no ho sé. Ha sigut molt dura i meravellosa al mateix temps. Però no sé si tornaré a fer-la… és possible que a última hora algú envie un correu diguent: “algun loco…?” i no puga resistir-me… jajajajaja!

A partir d’ara: d’ací dos setmanes faré la Volta al Terme de Fondeguilla? 34’5km que me conec molt bé… però que son tan durs!!!

3 pensaments sobre “MiM 2011 – 8h 04′ 03”

  1. Felicitats David! eres un crack (com el crack que porta la càmera mentre corre… on la porta? ja ja ja). Una passada tot el que has viscut mentre la feies, una passada compartir-ho amb nosaltres (els altres bojos corredors i corredores)… uf, m’he emocionat molt en llegir-ho!
    Crec que l’any que ve hauries de fer-la… aquestes coses no tenen preu!!!
    Amunt!

  2. Yeeeee eres un crack, a mi ni ficant corzos cada 10 km!!!!!! M’agradaria a mi poder fer una, però faig 10 i ja estic mort i patint jajajaja (la mala vida…). CU@Corzo

Deixa un comentari

