6a VOLTA PER MUNTANYA VALL D’ALBA: 51′ 53”

La 2a cursa de la Lliga de curses de muntanya de Castelló Nord ha sigut en La Vall d’Alba. Sobre un recorregut de 12km (la més curta que faré enguany) me venia perfecta per provar-me i vore com estaven estos genolls que s’han queixat als 65kms de la Marató i Mitja de Castelló a Penyagolosa i als 34 de la Volta al Terme de Fondeguilla. Pràcticament, entre aquestes curses no he pogut eixir a córrer… amb la qual cosa era una incògnita.

A l’eixida, i quan ja estàvem tots/es apretaets, he vist a Guillermo i Susana (dos misjueveros) i m’han contat que Pepe (que va el primer classificat en Veterans A a la Lliga de curses de muntanya de Castelló Nord) havia punjat roda en Sagunt i que no arribava. Llàstima.

Bé, al cas. No cabíem a l’eixida. S’havien apuntat 1200 i tots volien eixir davant. Quan han donat el tro d’eixida, m’ha tocat eixir per fora de l’arc unflable que hi havia… i he començat a bon ritme. Moltíssims atletes. Com no sabia res del perfil, ni del tipus de terreny que ens trobaríem he posat un rítme intens però reservant. Des del primer moment he anat adelantant corredors/es. Baixant, però sobretot pujant, uns i altres s’anaven quedant darrere. Molta pista asfaltada, amb la qual cosa anava a ser una cursa ràpida. No tenia clar el temps però com les sensacions anaven siguent bones me trobava content i animat.

Quasi tota la cursa va per asfalt. Algun tramet per pista i algun tram per senda (sobretot de pujada) que aprofite per adelantar. No són pujades fortes ni llargues. Després de la Volta al Terme, de les parets que me vaig trobar allí, açò és mel de catel… i així ho vaig passant, poc a poc però sense caminar en cap tram.

Cap al km 6 localitze a Chari Adrian (la màquina que va quedar primera en xiques a la Marató i Mitja de Castelló a Penyagolosa amb un magnífic temps de 6h 35’… quasi res!) i m’anime. La veig però no m’ofusque en arribar al seu nivell. Així durant uns kms. Però en una senda de pujada, sense donar-me compte, la pille. A continuació agafem una pista asfaltada i me pose davant. Li marque bon ritme… Note que en un tram de pujada i asfalt se m’apropa… i que al poc es separa… me gire i li done ànims… que ja no li queda res. Un altre tram de senda i pujada i ja la deixe darrere. Continue adelantant corredors. Arribem a l’ermita dalt de la Vall d’Alba. Ja no ens queda res. Feia uns kms que es veia el poble. En la baixada de l’ermita, en un ziga zaga, aprete i adelante més corredors. Només me queda una recta de baixada que la faig a un ritme intens… però me done compte que per la paral·lela pugen corredors que van per davant de mi… i aflueixe un poc. Girem a esquerra ja pels carrers de la Vall d’Alba i altra vegada a l’esquerra i pujada fins a meta. Me pilla un corredor… però faig l’últim esforç que me queda i arribe en un temps magnífic: 51′ 53”.

Estic molt content. Els genolls han aguantat perfectament. Ha estat una cursa corredora i he aguantat molt bé. Una distància molt curta per al que estic acostumat però també me va bé per als ànims i per al cos… I ara ve el millor:

La cursa de La Vall d’Alba destaca per aquesta imatge. Només arribar a meta hi ha 4 taules superllargues amb menjar de tot tipus: coques dolces, coques salades, pastisets, fruita… i a la dreta una barra inmensa de beguda… no et conte com van els tiradors de cervesa.

Doncs bé, entre en aquest espai i encara no hi ha molta gent… quatre gats que piquen d’aci i d’allà. Bec prou perquè ha fet moltíssima calor. Coca cola, aigua, cervessa… Recupere un poc i me’n vaig fora per vore arribar Guillermo i Susana. Me sente en un lloc en hombra, un poc abans de la meta i vaig animant els/les corredors/es. M’emocione de vore’ls fer l’esforç que fan. Alguns/es (molts) agraeixen els ànims. Passe ahí molt de temps fins que quan ha passat 1h 30′ de cursa me’n vaig cap al pavelló perquè pense que alguna cosa no ha anat del tot bé… i allí me’ls trobe. Susana s’ha girat el turmell (el mateix que fa 2 mesos) i s’han hagut d’arretirar. Llàstima! Se’n van a casa… i jo entre a fartar i a beure… que m’ho he guanyat!

I ahí tinc una bona notícia: he arribat en 43a posició de la general. Això m’aporta punts de cara a la lliga de curses de Muntanya de Castelló Nord. No m’ho crec. Pensava arribar dels 150 primers… però no tant! En la lliga estic el 33 amb 17 punts. Quina alegria. Sobretot perquè en la primera no vaig puntuar… Mola!

Me’n vaig content, i ple, de La Vall d’Alba. Ara me queda un mes de relax. No tinc cap cursa. La propera és en Benassal el 3 de juliol. Me ve perfecte un mes de recuperació física i anímica, gaudir de Misjueves i fer-me gros… jaja!

Anuncis

4 pensaments sobre “6a VOLTA PER MUNTANYA VALL D’ALBA: 51′ 53”

  1. Ei, avui també t’he vist durant la cursa, però no t’he pogut agafar-te. Jo 53:18 i el 69. Això si, 16e de la meva categoria. Avantatges de ser gran. A vore si xarrem a Bensassal.

  2. Àngel, sabia que t’havies inscrit però he pegat una miraeta i no t’he trobat.. i durant la cursa ja es sap: cadascú a la d’ell com en Beniparrell!
    Enhorabona per la marca, ja et dic que en tenim molts més per darrere que per davant… Jaja!

    Si tot va bé, ens vegem a Benassal i ja xarrem!

    Salutacions!

Deixa un comentari

