PACO CABANES ‘GENOVÉS I’

nelpelayo

Ahir vaig tindre l’honor de conèixer una de les figures més importants que ha tingut la pilota valenciana. Durant una visita al poble del Genovés, vaig estar organitzant partides al trinquet blau i ho vaig passar d’allò més bé mirant com els adolescents els apasiona jugar a pilota valenciana.

Al final del matí, quan ja estàvem al bus a punt de tornar al centre, Laia me va dir que baixara per a conèixer el Genovés. El pilotari més important que ha tingut el nostre esport. Ni m’ho vaig pensar. Vaig baixar i vaig estar parlant amb ell. Vam parlar de com ho podriem organitzar per a que un altre dia els alumnes pogueren parlar amb ell. De la projecció del seu fill. De com el veu ell com a pare.

Una conversa breu. Intensa. Per a mi emocionada. Per a ell, supose que com tantes altres que ha tingut amb gent desconeguda que se li apropa per compartir amb ell algunes paraules sobre la pilota. Va ser atent i això és d’agraïr.

Genovés I, un mite de la pilota.

(a la imatge, Genovés I, el primer per la dreta, forma part de la galeria d’honor del trinquet de Pelayo)

Anuncis

Un pensament sobre “PACO CABANES ‘GENOVÉS I’

  1. Wow!!! De xarreta amb Genovés, quin luxe!
    El que has escrit transmet molta emoció, i a mi m’ha arribat amb tota la intensitat, tanta, que gairebé em sent com si fóra jo la que ha estat parlant amb ell!
    Per cert… què fas tu en el trinquet blau “organitzant” partides???

    Em fa enveja, pilota valenciana en Bremen JA !!! 🙂

Deixa un comentari

