CAUSALITAT vs CASUALITAT

Aquesta nit el tema que m’ha rondat pel cap ha estat la Causalitat vs Casualitat.

Abraham defensava la Causalitat: Relació de causa i efecte que hi ha d’haver entre l’acte humà (d’acció o d’omissió) i el resultat d’un fet delictiu perquè hi hagi responsabilitat.

Jo m’he decantat per la Casualitat: Casualment, per atzar.

El tema venia per la coincidència de molts fets que tenen una relació o no amb altres. I si això podia afectar la desició d’altres aspectes futurs o no.

Per exemple. El video que pots vore en el post anterior. En principi, si l’has vist tot, no tindria més interés que un curtmetratge que pot resultar carinyós. Per a mi, quan el vaig vore, vaig flipar en colors. Resulta que la tal Sagrario és d’un poble que es diu Cervera del Llano. Segurament no tindràs ni idea per on para. Doncs jo sí que sé on està. És el poble del meu ex sogre. A més, aquesta dona es diu Sagrario Valencia. El segon cognom del meu ex sogre és Valencia. I si no vaig molt errat, mirant els pocs habitants que té ixe poble, podria afirmar, sense equivocar-me molt, que entre el meu ex sogre i Sagrario Valencia hi ha algun tipus de relació familiar. No sabria dir quin, si més proper o més llunyà… però algun tipus hi haurà. A partir d’ací jo dic: Casualitat o Causalitat?

Tu com ho veus?

Anuncis

Un pensament sobre “CAUSALITAT vs CASUALITAT

Deixa un comentari

