COSETES QUE ENS PODEN AJUDAR A SER FELIÇOS…

Des de fa 2 mesos s’havia gelat una relació. Bé, no és que s’haguera refredat exactament. El resultat era més bé una gelada en tota regla. Des de fa temps que vaig prendre la decisió de no lamentar-me del que no tinc sinó gaudir del que si tinc. I tot i que en aquesta persona me va resultar difícil cridar-la per quedar amb ella (ella va deixar de fer-ho feia temps) i tot i saber que a mi m’alegrava moltíssim vore-la… la nit de cap d’any vaig decidir enviar-li un missatge de felicitació. La respota no va tardar en arribar… 10 minuts després me tornava les felicitacions. A més d’afegir que desitjava amb intensitat que s’acabara aquest 2008 de merda (segons escrivia ella al sms).

Dos dies després la vaig cridar per animar-la. No m’havia agradat el to del missatge i pensava que ho estava passant malament. I vam parlar. Me va transmetre bones sensacions. Són coses que no preveus. No organitzes. Sensacions. Necessitava escoltar-la. Inconscientment. I la resposta ha esta més que satisfactòria. Avui ens hem retrobat. Hem parlat. Hem compartit. Ens hem escoltat. Ens hem animat. Ens hem rist. Ha estat un dels bons moments que he viscut avui.

Fa uns dies vaig llegir en una revista d’aquestes de psicoanàlisi i tal i tal… uns consells per ser més feliç. Únicament m’aplique dos dels tres que recomanava:

1. Cridar algú que fa temps que no veus. Alguna persona que estimes i que per x o per i no la veus amb tanta asiduitat com t’agradaria. El text també exigia escriure-li una carta amb les coses que més t’agraden d’ixa persona. I donar-li-la abans que res. Només retrobar-se. Sense quasi mediar paraula. I deixar-la llegir sense interrupcions. I vore i gaudir de les expressions del rostre de la persona que llig la carta. Sentir. (que conste que açò segon jo no ho he fet). Avui he practicat el cridar algú que fa temps que no veia… i m’ha anat molt però que molt bé.

2. Abans d’anar-se’n a dormir. En el moment xustet d’estar al llit. Després de controlar que el despertador estiga a punt per fer la seua funció el matí següent. En ixe moment que penses tancar els ulls. Has de pensar en tres coses que ixe dia t’han aportat felicitat. Tres persones. Tres moments. Tres motius pels quals has sentit felicitat. El text explicava que de manera inconscient ens esforcem durant el dia a anar pensant en coses bones. En vore els xicotets detalls que ens donen bones sensacions. Bon rotllo. Ens fan somriure. Ens aporten optimisme. I això se’ns va quedant poc a poc al nostre interior i ens fa mirar la vida de manera diferent. De millor manera.

Avui et contaré les meues tres: 1) retrobar-me amb aquesta persona de la que pensava que mai més tornaria a saber res (escoltar-la, vore-la, gaudir-la); 2) compartir un pernil tallat a ma per Loli i jo aquesta vesprada i menjar-nos-el amb Guillem i Quim (dormint…) i parlar de les nostres coses; i 3) sopar amb Vicent ‘El crack’ i Anna ‘Des de Bremen con amor’ i, també, continuar parlant de les nostres coses…

Coses que ens poden ajudar a ser feliços…

Anuncis

2 pensaments sobre “COSETES QUE ENS PODEN AJUDAR A SER FELIÇOS…

  1. El mateix dia Loli, Quim i Guillem ferem la reflexió, mirarem cap a darrere, repassarem el dia i sense dubte, coincidirem en citar a David (el furga), la botelleta de Coto que va portar per compartir-la mentre menjavem el pernil i tots els records dels grats moments que em pogut compartir amb ell, com allò que ens segueix omplint de felicitat, força i coratge per seguir existint.

  2. I l’entrepà Almussafes del Sanfran “sense formatge i amb pernil”? Se t’ha oblidat el més gloriós moment de la jornada: quan te n’adonares que era el tercer que et menjaves en un dia i mig!!! Trompelloooooooooot!

Deixa un comentari

