SI DE VERDAD ME QUERÉIS

Este cap de setmana, l’antic pspv-psoe, farà el seu congrés per triar, entre altres coses, el seu nou secretari general. Poca gràcia té que facen un congrés per triar algú que des de Madrid s’ha decidit qui serà. Com altres vegades, els valencians i les valencianes tenim, al meu parèixer, la mala sort que els partits que ens governen solen estar més pendents de la capital d’Aspanya que del cap i casa. Des del primer estatut post-franquista, fins el congrés que es realitzarà este cap de setmana agafa els exemples que més t’agraden…

Per sort o per desgràcia, ja no sé com valorar-ho, l’alcalde del meu poble es presenta i és el que Madrid ha triat per governar esta nova etapa del socialisme valencià. Per a mi no ha estat mai un alcalde exemplar. Mai. Crec que ha desacreditat la bona llavor d’alcaldes socialistes de l’horta sud. Ha venut molt de fum i el poble es resenteix. El seu sou de 71.000 euros és massa elevat per al deute de l’ajuntament (estem en els màxims permesos per la llei) i per a la feina que està desenvolupant (per exemple avui el Levante diu que porta 450 dies de campanya pel pspv… evidentment sense fer d’alcalde i cobrant de l’ajuntament…). Al mirador valencià es pot vore una entrevista a ell i el llistat de sous de càrrecs públics on apareix com un dels que més cobra… Li agrada molt els grans events, les grans presentacions… com als del pp. Li agrada fer acte de presència ací allà i on li vinga en gana. Li agrada controlar-ho tot. Únicament li agrada controlar-ho tot. Això es bo, diràs. Per a mi no, quan tens regidors que no poden moure un dit perquè primer ell ha de donar el consentiment. He parlat amb ex-treballadors de l’ajuntament que han estat maltractats per ell. He vist regidors/es com giraven la cara quan se’ls feia evident aquesta realitat.

Únicament me queda desitjar-nos sort a tots/es. No als del psoe únicament. A tots/es nosaltres. Perquè la tria d’Alarte com a secretari general del pscv ens farà seguir amb la política d’endeutament, sobresous, amiguismes… que practica el ppcv al País Valencià des de ja fa massa temps. No son suposicions, en Alaquàs ja passa… i si ha estat capaç de fer-ho amb 30.000 persones pagant impostos… que farà amb els impostos de tots els valencians i les valencianes? Riu-te de la Fòrmula 1 i l’America’s Cup!

No m’allargue. Ací et deixe un article de Manolo Jardí publicat a elpais.com sobre l’afer del socialisme valencià que a mi m’ha encantat:

http://www.elpais.com/articulo/Comunidad/Valenciana/verdad/quereis/elpepuespval/20080924elpval_15/Tes

MANUEL S. JARDÍ

Si de verdad me queréis

MANUEL S. JARDÍ 24/09/2008

¿Se acuerdan? Lolita había invitado a todo el mundo a su boda y, aunque sólo acudió una pequeña parte, el templo quedó desbordado. Allí estaba la novia, sofocada, del brazo del Cordobés, su padrino, mientras Lola Flores a duras penas avanzaba. Desesperada, gritó: “¡Si me queréis algo, irse!” He aquí una buena proclama para trasladar a las formaciones políticas felizmente instaladas en la oposición, ahora inmersas en congresos y rituales de consumo interno, con retórica saturada de escenarios comunes y alguna que otra quimera. Vistos los sondeos más acreditados, no puede afirmarse que los recientes cónclaves del PSOE y del PP despertasen mucho interés entre la Ex-paña plural. A pesar de Rajoy, que iba de equilibrista sin red y concitaba más morbo que la mujer barbuda. Cuatro gatos siguieron los pormenores de esas escenografías pensadas para que la militancia ocupe su lugar y los telediarios conecten a su hora. No hay colas en las ventanillas de afiliación de las organizaciones llamadas a transformar la sociedad, por así decir. Quizá las multitudes están sacando entrada para un próximo concierto de Bruce Springsteen. Este próximo fin de semana el todavía PSPV-PSOE debate, en teoría, sus quehaceres para ver cómo desaloja al PP de la Generalitat y aledaños. Es posible que alguno de los candidatos en liza esté por la labor. Puede que hasta tres. Pero en los escarceos preliminares, búsqueda de avalistas y reclamos para la causa, por encima del discurso y sus consecuencias si llega el caso, domina, para solaz de cronistas y enredadores, la lucha contra el rival a base de reprobar la edad -el mayor tiene la misma que ZP- o denostar su pasado y lealtades políticas. Y claro, es como si Henry Morgan llamase pirata a Francis Drake. De risa.
En esta justa todos los contendientes podrían sacar listado personalizado de víctimas, lucir cicatrices y recordar los navajazos
cum laude de mil encontronazos tribales, sin contar las biografías de acompañantes, cómplices y patrocinadores en la cruzada. Tal como van las apuestas, ya se ve que los señores de la guerra siguen en activo y en esa sociedad de socorros mutuos, antes PSPV, abundan cuantos prefieren seguir en nómina sin llevar la contraria, a mostrarse disidentes con los deseos, acaso equivocados, del generalato, al tiempo que se congratulan por el súbito descubrimiento de ese mirlo blanco apellidado Pajín, cuyos méritos han permanecido ocultos durante tantas derrotas electorales. ¿Dónde estaba Wally, digo Leire? No hay más cera que la que arde. Acomodarse en la oposición tiene sus ventajas. Por otra parte, ¿a quién le cautiva darse un baño de realidad callejera cuando tan resignadamente cómodo resulta circular por los márgenes que traza el partido hegemónico? A ver si se manchan. La tentación es copiar el modelo del adversario. Un desastre, sí, aunque si estás en el ajo se vive bien. Antaño los partidos ganaban elecciones, pero desde que los grandes estrategas descubrieron su estado del bienestar, todo consiste en ganar el congreso o la asamblea y asegurar pesebre hasta la próxima batalla. En esta socialdemocracia de baja intensidad los hay que llevan cobrándose el servicio desde las guerras púnicas y no saltan de la silla ni con agua hirviendo. No les extrañe que desde el arrabal de damnificados se eche en falta un decidido saneamiento, jubilaciones de soplagaitas, algo de democracia, un plus de coherencia y tareas que justifiquen el salario. O acabaremos gritando como la faraona: “¡Si de verdad me queréis, irse!”.

Anuncis

Un pensament sobre “SI DE VERDAD ME QUERÉIS

  1. Pues ha ganado el alcalde de tu pueblo y a mi, la verdad, no me ha hecho demasiada ilusión, prefería a Ximo.

    Alarte es una prolongación de Madrid y en Madrid ya hemos visto por activa y por pasiva que solo les interesa el R. Madrid, Raúl y poco más.

    ¿Saben lo que es València y lo que queremos los valencianos?. Lo dudo.

    Espero equivocarme.
    Saludos.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s